11.4.20

«Η επόμενη -ή μεθεπόμενη;- μέρα»


Μάνος Κοντολέων


«Η επόμενη -ή μεθεπόμενη;- μέρα»


Δεν μου αρέσει η επιστημονική φαντασία. Δεν επιλέγω να δω ταινίες που βασίζονται σε αυτήν και μήτε συνηθίζω να διαβάζω σχετικά μυθιστορήματα.
Όχι, δεν μου αρέσει η επιστημονική φαντασία και τα έργα που εμπνέει γιατί σχεδόν όλα τους είναι έργα δυστοπικά. Κι εγώ είμαι βασικά αισιόδοξος.
Αλλά να που τώρα εγώ είμαι -μαζί με τους ανθρώπους όλου του πλανήτη- έτοιμος να ζήσω (όχι να δω ή να διαβάσω) μια δυστοπική κατάσταση.
Ετοιμάζομαι να τη ζήσω… Και απλώς την υποψιάζομαι..
Αν η αισιοδοξία μου υπερισχύει, τότε πιστεύω πως όλα αυτά σύντομα θα πάρουν ένα τέλος. Αλλά αισιοδοξώ δεν σημαίνει αεροβατώ.
Κι έτσι η όποια θετική σκέψη μου κρύβεται σε μια γωνίτσα και άλλες σκέψεις ζοφερές μου κρατάνε συντροφιά.
Σύμφωνα με αυτές, λοιπόν….
-Οι καθημερινές στιγμές ελευθερίας θα μειωθούν
-Οι επαφές με φίλους θα λιγοστέψουν
-Για ταξίδια… ούτε λόγος να γίνεται
-Όχι πια νέα ρούχα, νέα μικροστολίδια για το σπίτι
-Ολοένα και περισσότεροι άνεργοι ολόγυρά μου
-Μα και τα δικά μου τα οικονομικά θα υποστούν μεγάλη μείωση
-Η κοινωνική φτώχια προξενεί βίαιες αντιδράσεις
-Οι νέοι δύσκολα θα μπορούν να βρίσκουν το ταίρι τους (πού άλλωστε;)
-Οι ερωτικές σχέσεις θα χτυπηθούν
-Οι γεννήσεις θα μειωθούνε
-Παιδικές χαρές και σχολεία κλειστά. Μαθήματα πια διαδικτυακά
-Ιατρική φροντίδα μειωμένη -λίγα φάρμακα
-Η όποια διασκέδαση των πολλών η τηλεόραση. Αλλά με ποια προγράμματα, αφού…
-Καλλιτεχνικές ομάδες δεν θα υπάρχουν
-Κινηματογράφοι και θέατρα κλειστά
-Διαλέξεις μόνο από το διαδίκτυο ή την τηλεόραση

Πρόχειρα καταγραμμένες αυτές όλες οι ζοφερές σκέψεις.
Αλλά ίσως υπάρχει και μια αισιόδοξη. Το κλίμα θα αρχίσει να αλλάζει. Να γίνεται πιο φιλικό προς τη Φύση…
Κι ο άνθρωπος θα μάθει μέσα σε αυτό το κλίμα να επαναπροσδιορίζει τη ζωή του. Μια αναγέννηση της Γης.
Αλλά εγώ -ευτυχώς ή δυστυχώς- δεν θα έχω προλάβει να τη δω αυτήν την…μεθεπόμενη μέρα.
                              ***********
Τελικά να που έγραψα κάτι που θυμίζει επιστημονική φαντασία και είναι δυστοπικό.
Αλλά σκέφτομαι -μιλώ με τον εγγονό μου από το τηλέφωνο- καλύτερα να μείνω στην αισιοδοξία των κειμένων για παιδιά.
Έτσι κι αλλιώς είμαι αποφασισμένος να προασπίσω την ποιότητα του μέλλοντός τους.




No comments: